Cyberpunk 2077: Vi skulle inte kunna göra spelet med den gamla motorn!

Cyberpunk 2077: Vi skulle inte kunna göra spelet med den gamla motorn!

0
0
(0)
--Annons--

Året 2019 är på väg att ta slut, vilket innebär att vi bara är en handfull månader bort från att spela Cyberpunk 2077. Det verkar svårt att tro, med tanke på att CD Projekt RED först retade fansen med den minnesvärda CGI-trailern i januari 2013, innan det blev mörkt under flera år medan de gjorde The Witcher 3: Wild Hunt.

Lyckligtvis, med spelet som nu figurativt tappar allt närmare detaljhandeln (och digitala) butiker, har CD Projekt RED börjat dela mer information om Cyberpunk 2077 och dess utvecklingsfas.

Till exempel i en ny intervju med MCVUK förklarade producenten Richard Borzymowski studionens nödvändighet att utveckla RED Engine-tekniken till version fyra för att göra Cyberpunk 2077.

Först och främst skulle vi inte kunna utveckla Cyberpunk på exakt samma motor som Witcher. Fördelarna med den nya motorn är att vi kan utveckla Cyberpunk 2077 i första personperspektivet med all vertikalitet hos de olika byggnaderna och skyskraporna runt om.

En annan sak är när det gäller att göra global belysning. När vi skapar någonting, i detta exempel staden, måste du ha två versioner av det: du har dagtid och nattetid. Och på natten har du alla dessa neonljus i staden, särskilt efter att du vet, regn eller något liknande. Du kan bara utveckla geometrin för byggnaderna och lägga till neonljus ovanpå. Du har vattnet som tappar bort, men det skulle inte ge dig ett lika stort intryck som att ha global belysning. Så medan vi utvecklade ville vi alltid se till att vi har denna wow-faktor.

RED Engine 4 stöder också strålspårning, som kommer att användas för omgivningslucka och diffus belysning på datorer med GeForce RTX-grafikkort.

Hur användbart var det här inlägget?

Klicka på en stjärna för att betygsätta det!

Genomsnittligt betyg 0 / 5. Antal röster: 0

Inga röster hittills! Bli den första att betygsätta detta inlägg.

Om författaren
Mr X

Mr X

Har varit med sen starten av sidan och hjälper Kenta att driva sidan framåt. Postar en hel del nyheter, då det är något jag tycker är kul att göra