Rise of Legions

0

Rise of Legions bygger på historien om tug-of-war som har sitt ursprung i Starcraft, Warcraft 3 och Starcraft 2 anpassade kartor.

Liksom de klassiska kartorna, i RoL, spelar strategi och taktik mest roll i detta spel.

Spelare kallar enheter, skapar enhetsbrädare och kastar trollformler allt så att deras arméer automatiskt kan skjuta ner banan och förstöra fiendens bas.

Även om det är en enkel design att plocka upp, är det mycket svårare att bemästra det och kämpa mot dina motståndares befästningar.

Även om spelet är ganska ungt och just har gått ur Early Access vid tidpunkten för denna recension, känns det faktiskt helt ok.

Spelare kan bygga “däck” med hjälp av enheter och trollformler från upp till två “legioner” (färger) och sedan slåss dem mot varandra genom matchmaking eller anpassade lobbier, eller vända mot AI i PvE-läge.

Som ett free-to-play spel känns det som att dom har lykats med sin mekanik hittills.

Spelare är låsta i “köer” på däck beroende på vilken nivå av kort de spelar (sten, brons, silver, guld eller kristall), och det har varit ganska enkelt att skaffa alla korten som jag har sett för att använda.

Utjämning av alla kort jag vill kristall verkar vara en skrämmande uppgift för närvarande, men alla kort finns tillgängliga på guldnivån, så att spela i guldkön är helt roligt och inte så svårt att uppnå.

Spelare kan också köpa enhetsskinn i butiken med hjälp av den inhemska kontantvalutan, och de får ett rimligt belopp av valutan gratis när de går upp i nivå på sitt konto.

I Community’n på Discord-servern talar utvecklarna om nytt innehåll i horisonten.

För närvarande finns det tre kompletta legioner (svart, vit och grön) och 1 partiell legion (blå) att välja mellan, men den blå legionen är nästan redo för full släpp, och det finns rykten om en röd legion i verken.

De kommer också snart att släppa 2v2 matchmaking såväl som rankade lägen för spelare att göra det i.

Sammantaget formar Rise of Legions sig ut för att bli ett fantastiskt spel som jag hoppas kommer att finnas runt och aktivt växa under lång tid.

Om du gillar de klassiska tug-of-war, om du gillar att böja dina strategiska muskler, eller om du bara tycker om att se dina krigare kollidera, bör du prova det här spelet.

6.5

Mitt betyg

Helhetsbetyg

Grafik
6.5
Funktioner
6.5
Prestanda
7.0
Ljud
5.0
Kontroller
5.0
Helhetsbetyg
6.5
Fördelar
  • Spelet är INTE betala för att vinna
  • Varje legion är mycket unik i sitt spel
  • Varje legion har svagheter som inte kan buffras av en annan legion
  • Varje legion har en styrka som kan förstöra de andra legionerna.
  • Spelet låter dig ha kul även i de tidiga stadierna
  • Devs är mycket aktiva i diskord.
  • Grinding är lättare än de flesta F2P RTS, om inte alla
  • Enheterna är mycket aktiva
  • Spelet är INTE betala för att vinna!!!!
Nackdelar
  • Låg spelare bas, växer dagligen men fortfarande låg.
  • Tar lite tid att hitta meta utan att vara med på diskord.
  • Dålig handledning leder till att människor inte förstår spelet
  • (Till exempel använde jag alla mina svarta och vita kort för att uppgradera mina gröna
  • däck, utan att veta att jag kunde använda två däck i en hand)
  • Inget i spelchatsklienten just nu.
  • Spelmenyn kan finjusteras i framtiden för att underlätta manipulation.

Hur användbart var det här inlägget?

Klicka på en stjärna för att betygsätta det!

Genomsnittligt betyg / 5. Antal röster:

Inga röster hittills! Bli den första att betygsätta detta inlägg.

Om författaren
kenta

Är jag som skapat K-Gamer.se och även driver sidan framåt