Epic Games Store använder nu OpenCritic för att visa recensioner av spel

0
0
(0)
--Annons--

Älska det eller hata det, Epic Games Store går fortfarande starkt och det visar inga tecken på stopp. Den kontroversiella butikskontoret har fortfarande mycket på plattan när det gäller förbättringar och vissa kritiska funktioner saknas fortfarande, t.ex. en kundvagn (på allvar Epic, du måste komma på det här). Framstegen är emellertid gradvis och Epic har nu implementerat sitt eget system för att du ska kunna se överensstämmelsen om spelen i butiken.

I stället för att gå på samma väg som Steam med sina användarrecensioner väljer Epic Games Store istället att använda kuraterade recensioner baserat på den populära recensionens sammanlagda webbplats, OpenCritic. Detta gjordes för att undvika det problem som har plågat Steam en god stund, vilket är orättvis granskningsbombning av spel av irrelevanta skäl. Med tanke på butikens kontroversiella karaktär är det inte någon överraskning att de har gått denna väg eftersom människor på ett nådelöst bombade de spel som de anser inte borde vara exklusiva för butiken.

OpenCritic-integrationen ser lite ut så här. Så här ser funktionen ut på Darksiders 3, för närvarande:

I stället för att ge genomsnittet av granskningsresultat går OpenCritic snarare genom ett system där granskarna ”rekommenderar” ett spel eller inte. Det finns en poängtröskel som avgör om ett spel rekommenderas eller inte och poängen baseras på hur många kritiker som rekommenderar spelet samt länkar till fullständiga recensioner. Granskningarna väljs av en algoritm som avgör om granskningen är inriktad på PC-plattformen, huruvida det är svär eller skillnaden mellan uttagets poäng och genomsnittet.

Det är ett ortodoks sätt att visa recensioner på spelets butiksida, men det är också fullständigt meningsfullt. Om Epic bestämde sig för att gå med användarrecensioner, skulle granskningsavsnittet vara en absolut röra. Att gå med en mer officiell väg, även om det kommer med sina egna problem, var förmodligen det bästa valet att göra.

Hur användbart var det här inlägget?

Klicka på en stjärna för att betygsätta det!

Genomsnittligt betyg 0 / 5. Antal röster: 0